Dior Cruise 2020

b4cc937c5ec485f85cd43cb7270233e0

Takiego rozmachu u Diora nie widzieliśmy od czasów Johna Galliano. Pokaz międzysezonowej kolekcji Cruise 2020 zorganizowano w pałacu El-Badi w Marakeszu – ruiny XVII-wiecznej budowli podświetlono setkami pochodni, których blask odbijał się w gładkiej tafli wody. Był to hołd dla Yvesa Saint Laurenta, który kierował domem mody w latach 1957-1960 i którego łączyła z Marakeszem szczególna więź, ale Maria Grazia Chiuri doceniła również tradycyjne afrykańskie rzemiosło. 

Podczas projektowania kolekcji Chiuri współpracowała z wieloma artystami, między innymi Grace Wales Bonner (zwyciężczynią prestiżowego konkursu LVMH), która przeprojektowała kultowy bar jacket, Martinem Henrym, który zajął się nakryciami głowy, czy Mickalene Thomas, która z kolei ozdobiła ubrania z kolekcji autorskimi kolażami. Większość tkanin powstała przy użyciu tradycyjnej afrykańskiej techniki farbowania woskiem (African Wax) w Abidżanie, największym mieście Wybrzeża Kości Słoniowej, a stowarzyszenie Sumano, któe wspiera Berberyjskie kobiety, pomogło stworzyć charakterystyczne tkane płaszcze i peleryny.

Większość ubrań z kolekcji prezentowała całą gamę wzorów: od zwierząt i dzikiej roślinności, przez nadruki starych map, aż po etniczne ornamenty. Na wybiegu pojawiło się sporo odniesień do sylwetki new look – wspomniany już wcześniej bar jacket, mocno wcięty w talii, rozkloszowane spódnice, sukienki odcinane pod biustem. Nie zabrakło też ulubionych przez Chiuri fasonów – dziewczęcych delikatnych sukienek przełamanych skórzanymi akcesoriami, takimi jak muszkieterki czy paski z klamrą. Nowa dyrektor kreatywna nie byłaby jednak sobą, gdyby nie zaoferowała czegoś dla influencerek – w kolekcji pojawiło się mnóstwo elementów, których jednym z głównych celów jest klikalność na Instagramie. Jest więc postrzępiony denim, siateczkowe parki, kurtki ‚kangurki’ z deseniem kamuflażu (oczywiście ozdobione widocznym logo) oraz nowa odsłona Saddle Bag.

Dla Marii Grazii Chiuri otwartość na różnorodność kulturową przestaje być tylko chwilową inspiracją, a staje się postulatem. To nie jest po prostu kolekcja inspirowana Afryką – te ubrania są stworzone dłońmi doświadczonych rzemieślników, każdy element tchnie autentycznością. I mimo że sezon jesień/zima 2019 nie należał do udanych, tym razem projektantce należą się owacje na stojąco. Możemy jej nawet wybaczyć tę mocno komercyjną stronę kolekcji.

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-1145921109

2 Comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s