Balmain wiosna/lato 2019 Haute Couture

0b677d094224e71a4cc23d280807d035

Po 16 latach marka Balmain powróciła do kalendarza Haute Couture z pokazem na sezon wiosna/lato 2019. Zaprojektowana przez Oliviera Rousteninga kolekcja czerpie z kultury Japonii oraz archiwalnych projektów samego mistrza Pierra Balmaina.

W kolekcji Rousteninga futuryzm i geometryczne formy zderzają się z krojami inspirowanymi tradycyjnym japońskim kimonem i archiwalnymi szkicami francuskiego domu mody. Młody projektant wyraźnie czerpał też z estetyki kreowanej przez Grace Jones w latach 80. Oprócz tego jednak na pierwszy plan wybija się motyw kuli. Biorąc pod uwagę także kolorystykę kolekcji, biel oraz metaliczne i holograficzne refleksy w odcieniach srebra, błękitu i różu, na myśl przychodzi tylko jedno – perły.

To właśnie perły, morskie skarby, stanowią główny punkt odniesienia dla całej kolekcji. Kulisty motyw powtarza się na uszytwnianych spódnicach mini, futurystycznych formach rękawów, mankietach, a także okrągłych torebkach zdobionych nowym logo. Kolorystyka również odzwierciedla gamę odcieni, w jakich występują naturalne perły: od śnieżnobiałych, przez kremowe, po mieniące się błękitem i różem.

Roustening nie stroni od teatralnych i przerysowanych form: szerokich, niemal geometrycznych ramion, wąskiej talii podkreślonej dodatkowo szerokimi pasami ze zdobną klamrą, drapowań i pełnych przepychu perłowych haftów. Definiując nową sylwetkę Balmain, czerpie garściami z mody lat 80., którym tak hołduje w swoich kolekcjach ready-to-wear, jednak efekt jest tym razem bardziej wyrafinowany. Młody projektant gra kontrastami, zestawiając gładkie tkaniny z fakturą moheru, błysk z matem, bawi się konstrukcją, tworząc abstrakcyjne formy. Nie boi się też pomalować modelek białą lub czarną farbą, dzięki czemu stapiają się z noszonym przez siebie strojem, lub przeciwnie – na zasadzie kontrastu jeszcze bardziej podkreślają czystość i ostrość linii.

Pomimo tak spektakularnego debiutu podczas tygodnia mody Haute Couture, kolekcja zdobyła raczej chłodne recenzje. Niektórzy twierdzą, że projekty Rousteninga są zbyt ekstrawaganckie i udziwnione i po prostu nie pasują do estetyki domu mody, a suknie nadają się raczej na bal kostiumowy niż na elegancką galę czy czerwony dywan. W takiej sytuacji „armia Bamain” (stałe klientki i przyjaciółki projektanta, do których należą m. in. Beyonce czy siostry Kardashian) i miliony obserwatorów na Instagramie mogą nie wystarczyć, by linia Haute Couture miała szansę się utrzymać. Na efekty trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać. Co najmniej do kolejnego sezonu.

6ebe67152a999ca2d28d824356a9a96d7ebe937080ed762d618bac0e03fbb4ec7fc01a0c578c61dd02f2cab1ce7b506455216cc9a54169281439185228bb071f8cc18f5e2e366bf37516fd5a48f4b5569fc95b821e0315649cede584ffaacbca2c01a46baf71dfe1a4d7465b4103067b21d8642ed4d9d7dbe2336fc4279090ce6a2105c5e34442381b694a267ad6607487a01a3080681ae588984961c802b6809b531a0040b4c43814a173982bacfbc75fc386eb9480796443e11fd5652250af

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s